lipitomi
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkek
 
CSAK A KISPEST!
 
=)
 

Soha ilyen jkedven 

nem vesztettem mg

 ennyi pnzt, mint az

elmlt kt htben itt, de megrte

hiszen megtapsoltak rte

-George Hemingway a

 Honvd megvsrlsrl

 
Ksznm a ltogatsotokat:)
Induls: 2006-05-27
 
Tom s Jerry:)imdom:)
 
szintn!=)
Szp pr vagyunk?=)

persze ,gynyr
igen,nagyon
ht...lttam mr szebb prt is
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
egrkvet
 
zene
 
Egyb rdekessgek
Egyb rdekessgek : Dmonok

Dmonok

  2006.06.13. 19:44

Nhny vtizeddel ezelõtt sokan komolyan remltk, hogy az ezredfordul tjkn az ember meg fogja hdtani a vilgegyetemet, s a tudomny rohamos fejlõdsvel prhuzamosan a rossz ki fog szorulni a vilgbl

 
Mra a tudomny krli eufria nmileg albbhagyott, mert vilgoss vlt, hogy a vilgegyetem leigzsa mg elhzdik egy ideig, a rossz viszont a meglvõ tudomnyos eredmnyek dacra tovbbra is makacsul jelen van a vilgban.
   
 

Sõt, az egyms utn felbukkan jabb s jabb betegsgek mintha inkbb a rossz trnyerst mutatnk. Ezrt a biotechnolgiai forradalom, a gnmanipulcik, az õssejtkutats vagy a klnozs vitathatatlan eredmnyei ellenre mindennapi tapasztalataink arrl gyõznek meg bennnket, hogy vilgunk tvolrl sem az elkpzelhetõ legeslegjobb vilg, hanem ppensggel olyan, amely tele van rtelmetlen s irracionlis szenvedssel, fjdalommal s igazsgtalansggal.

De ha jval kevesebb szenveds lenne is a vilgon, akkor is hsbavgan rintene bennnket a krds: honnan ered a vilgban tapasztalhat rossz? Termszetes okokra vezethetõ vissza? Vagy esetleg Isten teremtette? Ha viszont Isten tnyleg olyan j, amilyennek mondani szoktk, akkor hogyan teremthetett rosszat, s mirt helyezte azt a vilgba? Esetleg azrt, hogy a szenvedsek ltal megneveljen s az erklcsi jsg egy magasabb fokra vezessen el bennnket?

Ezeknl az egybknt rendkvl fontos s gyakran el is hangz krdseknl pedig valsznûleg csak egyetlen fontosabb krds ltezik a vilgon: meg lehet-e szabadulni a rossztl, vagy pedig bele kell trõdnnk sorsunkba, s meg kell tanulnunk egytt lni a problminkkal?

Az antivilg

A bibliai vilgnzet egyik sajtossga az, hogy a vilgban jelen lvõ rosszat a szemlyes Gonosz ltezsre vezeti vissza. zsais prfta szerint eredendõen Lucifernek – a hber szvegben Hll ben Schrnak, teht „Hajnal fia Ragyog”-nak – hvtk azt a szellemi lnyt, aki a gonoszsg forrsv s megtestestõjv vlt. Nem Isten teremtette õt romlott s gonosz lnynek, hanem sajt maga vlt azz szabad akaratnl fogva.

Amikor ugyanis Isten klnbzõ szellemi lnyeket teremtett, hogy megoszthassa velk legbensõbb lnyegt, vagyis a szeretett, s egyfajta szeretetkzssget hozzon ltre nmaga s a teremtmnyei kztt, akkor Isten egyttal szabad akarattal is felruhzta õket. A szeretetnek ugyanis csak gy van rtelme, ha nem knyszerbõl, hanem szabad akaratbl fakad. Ezrt Isten nem robotokat teremtett, hanem olyan lnyeket, akik rendelkeztek azzal a kpessggel, hogy a tõle jvõ szeretetet szabad akaratukbl viszonozzk.

Ilyen szabad akarattal rendelkezõ lny volt Lucifer is, akit Isten nem gonosznak teremtett, s nem is predesztinlt a rosszra, hanem inkbb felruhzta rendkvli blcsessggel s szpsggel, s legszûkebb udvartartsba helyezte be. Ennlfogva Lucifer sajt magtl vlt gonossz s minden ksõbbi rossz vgsõ forrsv, amikor eldnttte magban, hogy szembefordul Teremtõjvel. Az ilyen mdon Isten ellensgv, azaz Stnn vlt angyali fejedelem kvetõibõl egy Isten orszgval szembenll antibirodalmat szervezett.

Erre a lzadsra minden bizonnyal mg az ember teremtse elõtti korban kerlt sor, hiszen dm s va teremtse mr nem egy semleges vilgban valsult meg. Az denkerti beszmolbl ugyanis az derl ki, hogy a titkos szellemvilgbl mr kezdettõl fogva gonosz, szatanikus erõk lestk az elsõ emberpr minden lpst, noha maga dm s va a bûnbeess elõtt mg csupn korltozott ismeretekkel rendelkezett az õket krlvevõ gonosz szellemvilgrl.


A gonosz angyalok is stratgikat dolgoznak
ki az emberek lete ellen
Amint arra Jzus is utalt a farizeusokkal val egyik vitja sorn, Stn a vele egytt fellzadt szellemi lnyeket erõsen hierarchizlt, egysges hadseregg szervezte. Az irnytsa alatt ll gonosz szellemvilg hatalmi rendjnek magasabb szintjein olyan szellemi lnyek tartzkodnak, akik az emberek fldi sorsnak megtervezsrt felelõsek. õk hatrozzk meg egy adott korszak szellemi arculatt is azzal, hogy jellegzetes stratgikat dolgoznak ki az emberek letnek megnyomortsra. Nmileg olyan ez, ahogyan a msodik vilghbor idejn tizent magas rang nci vezetõ titokban sszegyûlt a Wansee melletti kastlyban, hogy kidolgozzk a vgsõ megoldst a zsidk megsemmistsre.

Az alacsonyabb szinteken valsznûleg olyan kztes szellemi lnyek tartzkodnak, akik ezeket az ltalnos stratgikat alkalmazzk az egyes emberek konkrt lethelyzetre, s ismertetik a feladatot a legalacsonyabb szinten lvõ dmonokkal.

Kiben van dmon?

A kt gadarai dmonizlt trtnetbõl azonban slyos hiba lenne azt a kvetkeztetst levonni, hogy dmonok csak antiszocilis, dhngõ õrltekben lehetnek. Az igazsg az, hogy az esetek tbbsgben Jzus s a tantvnyai olyan emberekbõl ûztek ki dmonokat, akik klsõ megjelensket tekintve normlis, a kzssgi letre alkalmas s a trsadalom rszrõl is megbecslt emberek voltak.

Az elsõ dmont pldul Jzus egy olyan zsinaggai istentiszteleten ûzte ki egy emberbõl, ahol egybknt szigor elõrsokkal szablyoztk, hogy csak olyan emberek vehetnek rszt rajta, akik a tisztlkods s a j zls elemi kvetelmnyeinek eleget tettek. Ezrt a dmonok fõ ismertetõjegye nem felttlenl a dhngs vagy az õrjngs, br ezek is minden bizonnyal dmonikus cselekedetek, hanem inkbb az, hogy egy bizonyos terleten olyan elnyomst tapasztal az ember, amit minden elhatrozsa s erõfesztse ellenre sem tud sajt magtl lekzdeni.

A dmonok ltalban az emberek bûnei ltal szerzik meg a jogot arra, hogy leigzzk õket. A Tzparancsolat elsõ kt parancsolatval, teht az idegen istenek imdsval s a blvnyimdssal kapcsolatos bûnk esetben mg az õsk ltal elkvetett bûnk is jogalapot biztostanak a dmonok szmra, hogy az utdok letbe behatoljanak. A bûnn keresztl az emberbe bejut dmonok azutn egy bizonyos terleten megktzik az embert, aki a fogsgba kerlt terleten nem tudja tvenni Isten kegyelmt. Vagy ha esetleg meg is tudja azt ragadni egy rvid, tmeneti idõre, hossz tvon egszen biztosan nem tudja megtartani.

Ezrt a dmonizlt ember mg a legjobb esetben is – vagyis ha nem hagyja el magt, hanem minden emberi mdon kzd a dmonizltsga ellen – csupn folyamatos bukdcsolsra kpes, s az tmeneti enyhlsek utn jra meg jra visszaesik a problmjba. Ha pedig a dmonikus eredetû gytrs erklcsi terleten jelentkezik, akkor radsul mg a lelkiismerete is llandan furdalja az illetõt, s egyre jobban megundorodik sajt magtl is, mert akarata ellenre jra s jra elkveti ugyanazt a bûnt, amit egybknt erklcsileg eltl.

Erõs fizikummal s pszichikummal rendelkezõ emberek bizonyos mrtkig vissza tudjk szortani s el tudjk fojtani az letk egy bizonyos terletre nehezedõ dmonikus nyomst sajt erejknl fogva is, ez azonban ltalban csupn korltozott mrtkû s tmeneti jellegû. Tbbnyire addig tart, amg egy ember ereje teljben van, s j fizikai, illetve pszichikai llapotnak rvend. Amikor viszont megregszik, a krnyezete azt veszi szre, hogy mondjuk egyre hzsrtosabb vlik, llandan zsrtlõdik, s elkezdenek benne megnyilvnulni olyan dmonok, akik mr valjban fiatal korban belementek, csak akkor mg volt hozz pszichikai ereje, hogy uralkodjon a dmonikus indulatain.

Amikor teht valaki attl szenved, hogy szeretn megvltoztatni a gondolkodsmdjt, letmdjt, de az akarata fltt egy irrelis erõ gyakorol hatalmat, amely arra knyszerti, hogy olyan dolgot tegyen, amit nem szeretne, akkor valsznûleg dmonoktl val szabadulsra van szksge. Az ilyenfajta knyszertsek mgtt ugyanis szinte mindig a Stnnak ezek az alacsony rang szolgi llnak. õk azok, akik minden erejkkel megprbljk knyszerplyra helyezni az emberek lett. s a bûnre csbtson keresztl sajnos nagyon sokszor meg is tudjk szerezni az ehhez szksges jogot. Behatolnak az emberek letbe, megakadlyozzk, hogy azz vljanak, akik szabad llapotukban lehettek volna, a bennk szunnyad kpessgeket elnyomjk, s elidegentik õket sajt sorsuktl.

Nagyon sok keresztny is pontosan azrt knldik, gytrõdik, s azrt nem tallja a helyt a megtrse utn sem, mert mg nem szabadult meg a dmonoktl. Nem Isten feledkezett meg rla, hanem dmonok akadlyozzk, hogy Isten orszgnak a jelenlte kipljn benne, s ezltal lvezhesse az j let minõsgt s Isten elltst. Ezrt aki megengedi, hogy gonosz szellemek tartzkodjanak benne, az soha nem lesz szzszzalkos keresztny.

Kpmutatk titkos lete

A Biblia szerint az utols idõkben klnsen megnõ a jelentõsge annak, hogy egy keresztny megtûri-e magban a dmonokat, vagy sem. Ennek a htterben elsõsorban az ll, hogy a korszakvltsoknak mindig van egy szellemi terhe, amit csak dmonmentes, s ennek kvetkeztben j szellemi llapotban lvõ, erklcss emberek kpesek elhordozni.

Amikor egy nagyobb dvtrtneti korszak ppen lezrulflben van, egy msik pedig kibontakozban, a lthatatlan szellemvilgban hatalmas mozgolds tmad, s trendezõdnek a trsvonalak a Stn birodalma s Isten orszga kztt. Az ilyen folyamatoknak mindig van egy szellemi terhe, amely olyan erõvel nehezedik a vilgra, hogy a j s a rossz sokkal marknsabban klnl el egymstl, mint a korszakvlts elõtti idõszakban.


A Gatsemn kert, ahol Jzus virrasztott
szenvedse elõtt
Jl pldzza ezt az a korszakvlts is, amely Jzus fldi szolglata idejn bontakozott ki, s amelynek akr szimbolikus cscspontjaknt is flfoghatjuk a Gat-Semn nevû helyen trtnt esemnyeket. A fldet elraszt dmonikus erõk olyan teherrel nehezedtek a Jzussal lvõ tantvnyokra, hogy a szellemi letben kezdõknek semmikppen sem nevezhetõ Pter, Jnos s Jakab minden erõfesztsk ellenre mly lomba zuhantak, mikzben Jzus odaszntan imdkozva mg jobb szellemi llapotba kerlt. Taln az sem vletlen, hogy mindez abban a Gat-Semn nevû parkban trtnt, amelynek a jelentse Olajtapos-kert.

Amikor ugyanis Kzel-Keleten az olajbogykat teher alatt kiprseltk, a sly hatsra elvlt egymstl az rtktelen hj, illetve az rtkes olaj. Ezzel termszetesen tvolrl sem akarjuk azt sugallni, hogy az emltett tantvnyok szellemi lete gy ltalban rtktelen lett volna, hanem csupn a korszakvlts termszett szeretnnk megvilgtani. Ez a szimblum ugyanis azt mutatja meg, hogy milyen hatssal volt a fldn lõ emberekre a szellemvilgban kibontakoz fordulat.

Azonban hasonlan jellemezhetnnk brmely korszakvltst, amely valaha is lezajlott a trtnelem sorn. Radsul egyre tbben gondoljk azt, hogy napjainkban ismt egy nagyobb korszak zrul le a trtnelemben. Pl apostol az egyik levelben azt lltja, hogy Jzus visszajvetelt egy ilyen sztvlsi folyamat fogja megelõzni. Ezt a sztvlsi folyamatot hagyomnyosan „szakadsnak” szoktk fordtani, de taln helyesebb lenne „elprtolsnak” mondani, ugyanis ez a sz jobban megvilgtja az eredeti grg kifejezsnek azt a tartalmt, hogy itt valjban egy szvetsg megtrsrõl van sz. Vagyis hogy Istennel a megtrs ltal egyszer mr szvetsget kttt emberek elprtolnak gretktõl: „Ne tntorttassatok el egyhamar a ti rtelmetektõl … mintha itt volna mr a Krisztusnak ama napja [vagyis a prftk ltal az r napjnak is nevezett idõszak, ami az r visszajvetelt s az azzal egytt jr slyos csapsokat foglalja magban] …mert nem jn az el addig, amg be nem kvetkezik elõbb a szakads.” (2Tessz 2:2–3)

Vagyis Pl apostol azt lltja, hogy az Antikrisztus trnyerst s az r visszajvetelt meg fogja elõzni egy olyan idõszak, amelyben szmos keresztny szellemi rtelemben mly lomba, egyfajta szellemi kmba fog esni, s ki fog sodrdni az igazi Egyhzbl. s radsul mindez gy fog megtrtnni, hogy az rintettek nem vesznek szre belõle semmit, hanem gy gondoljk, hogy minden a legnagyobb rendben van velk. Jzus tallan jellemzi letrzsket: „Gazdag vagyok s meggazdagodtam, s semmire nincs szksgem.” (Jel 3:17)

A dmonoktl val szabaduls klns jelentõsgt ebben az idõszakban az adja, hogy az elvilgiasodsban s az Istentõl val szrevtlen elidegenedsben jelentkezõ szakadst csak azok a keresztnyek tudjk kivdeni, akik megszabadulnak a dmonoktl, s ezltal az egsz hvõ letket rendkvl mly s szilrd alapokra helyezik.

Ebben az idõszakban nem fog tudni megmaradni az rban egy olyan keresztny, aki jr a gylekezetbe is, ugyanakkor szmos szellemi s erklcsi terleten kompromisszumot kt a vilggal. Lehet, hogy mondjuk harminc vvel ezelõtt ugyanezekkel a „kis” bûnkkel mg benn tudott volna maradni az Egyhzban, s tudott volna dvzlni, de a korszakvlts idõszakban ez nagyon kockzatos vllalkozs. A dmonok ugyanis tulajdonkppen kicspelik az Egyhzbl a kettõs letû keresztnyeket, amit az r egy bizonyos idõ utn mr meg is enged.

Errõl beszlt Jzus is, amikor a sajt visszajvetele elõtti idõszakot egy erõteljes sztvlsi folyamatknt jellemezte: „Ne pecsteld be e knyv prfcijnak szavait, mert nemsokra itt a kijellt idõ! Az igazsgtalan cselekedjen tovbbra is igazsgtalansgot, s a szennyes legyen mg szennyesebb, az igaz pedig cselekedjen tovbbra is igazsgot, s aki szent, szentelõdjn meg mg jobban! me, eljvk hamar, s nlam van a br, hogy kinek-kinek kiadjam aszerint, amilyen a munkja.” (Jel 22:10–12)

Jzus szerint a visszajvetele elõtti idõben egyes hvõk mg szentebbekk vlnak, s felkszlnek az elragadtatsra, msok pedig – akiknek volt egy nyilvnossg fel sznt letk s egy titkos, megalkuv letk is – egyre szennyesebb vlnak. Ez gy trtnhet meg, hogy Isten – miutn hosszan vrakozott rjuk, s szmtalanszor szlt a szvkhz, hogy trjenek meg, de õk nem trtek meg – egy idõ utn rjuk hagyja, hogy elmerljenek a rosszban, s felerõsdjn bennk a bûns termszet.

A gygyszer

De termszetesen Isten is tudja azt, hogy sokan nem azrt nem trnek meg, mert nem akarnak, hanem azrt, mert nem tudnak, ugyanis az akaratuk fltt dmonok gyakorolnak hatalmat. Ezek a dmonok akadlyozzk meg õket abban, hogy megszentelõdjenek, s Isten orszgnak a jelenlte kipljn az letkben. Sõt taln olyan is van, akinek a sok kudarctl mr teljesen elprolgott a hite arra nzve, hogy belõle lehet mg valaha „normlis keresztny”.

Pedig igenis van megolds, s nem kell tehetetlenl vgignzni, hogy valaki dmonok miatt elszakad Istentõl. s nem kell megtanulni egytt lni az irracionlis szenvedsekkel, fjdalmakkal s gytrsekkel. Jzus Krisztus ugyanis a dmonoktl is kpes megszabadtani bennnket, mert a feltmadsa ltal minden hatalmat megszerzett ahhoz, hogy a dmonokat kivesse az letnkbõl.

De mondhatn valaki, hogy Jzus messze van, a dmonok pedig tl kzel! Nos, erre a Biblinak az a vlasza, hogy Jzus neve ltal tud felszabadulni az letnkben az a hatalom, amely a szabadulsunkhoz szksges. Az a lnyeg, hogy igazn megrtsk Jzus nevnek a tartalmt. Jzus neve nem egy res sz csupn, amit, gymond, illendõ beleilleszteni az iminkba, hanem ez a nv valsgosan hordozza a menny minden erejt. Hasznlata sorn az gynkben Jzus szemlyesen jr el!

ppen ezrt nem szabad nmagunkra koncentrlni! A szabaduls nem elsõsorban a mi erõnk prbja, hanem Jzus erej, amely a neve ltal szabadul fel ott, ahol hisznek benne. Nem szabad abbl kiindulnunk, hogy mi hogyan rezzk magunkat, hanem minden esetben abbl kell kiindulnunk, hogy Jzus j llapotban van, v minden hatalom, s a neve hasznlatakor szemlyesen maga a Mester konfrontl a dmonokkal!

Pter az kes-kapunl nem foglalkozott azzal, hogy a negyven-tven fokos knikulban szakadt rla a vertk, s radsul nem is ima-sszejvetel utn volt, hanem mg elõtte. Ugyanis tudta, hogy a snta meggygytsa nem az õ erejnek a prbja. ppen ezrt nem a sajt llapotval volt elfoglalva, hanem Jzus nevt helyezte elõtrbe, mivel tisztban volt vele, hogy az nem egy res sz, hanem nagyon is tartalmas valsg („amim van, azt adom”).

Amikor Pl apostolt Jeruzslemben a rmai katonk megktztk, s mr ppen meg akartk korbcsolni, Pl nem a maga erejre tmaszkodva szta meg az ostorcsapsokat, hanem azzal, hogy bejelentette: õ rmai polgrjoggal rendelkezik. Erre a szra a rmai katonk tsre lendlt keze azonnal megllt a levegõben, s Pl apostol megknzsa elmaradt, mert a katonk tisztban voltak azzal, hogy e sz mgtt milyen hatalom ll.

Ugyangy van ez a dmonokkal is, amikor valaki hittel alkalmazza velk szemben Jzus nevt. Jzus neve ugyanis a keresztnyek mennyei polgrjogt hordozza, mindazzal az erõvel egytt, amit a menny kpvisel. Ez az erõ pedig sokkal nagyobb, mint Rm volt a maga idejben. Ezrt nagyon fontos tudatostanunk, hogy Jzus Krisztusnak adatott minden hatalom a mennyen s a fldn, s ennek a hatalomnak a dmonok knytelenek engedni.

A problmkat sokszor az okozza, hogy a keresztnyek papagj mdjra hasznljk Jzus nevt, s nincs ltsuk arrl, hogy Jzus az õ neve hittel trtnõ kimondsa esetn szemlyesen intzkedik gykben. Amikor pedig ezt valaki szem elõl tveszti, azonnal elkezd nmagra figyelni, s gy rzi, hogy a szabadulsa a sajt erejnek a prbja.


Szabadt szolglat
Jzus Krisztus a Szent Szellem ltal ma is meg akar szabadtani bennnket a dmonoktl. Ennek elsõ lpse az õszinte bûnbnat, majd a gonosz szellemeket meg kell tagadni, s vgl killegzs, kifjs ltal ki kell vetni magunkbl. Ennek hatkonysgt tudja nvelni, ha van egy szabadulsi szolglatot vezetõ szemly, aki Jzus nevben felszltja a dmonokat a tvozsra.

A szabaduls sorn elõfordulhat, hogy egyes dmonok tvozst heves klsõ reakcik ksrik. Pldul az rzelmi terletet megktzõ dmonok sokszor srs ksretben mennek ki. Gyakran elõfordul kiabls, sikoltozs, ordtozs, rngatzs, khgs, hnys, kpkds, vagy akr stozs is. Lnyeges dolog azonban, hogy ilyenkor az ember a vrhat vgeredmnyre tekintsen, s ne azzal trõdjn, hogy a dolog esetleg nem tl eszttikus. Szoktk mondani, hogy a szls sem ppen eszttikus, de amikor megszletik a baba, az j let rme elhomlyostja a megalz gytrelmeket.

 

 

A dmonok termszetrajza

Maguk a dmonok – vagy ms nven gonosz, tiszttalan szellemek – Stn legalacsonyabb rang szolgi, akiknek az a feladatuk, hogy a gyakorlatban tegyk tnkre az embereket, s a magasabb rang szellemi lnyek ltal eltervezett tragikus sorsot konkrt tettekkel vltsk valra az letkben. Teht, gymond, õk vgzik el a piszkos munkt, s kzvetlenl õk a felelõsek a legtbb olyan szenvedsrt, amely felett az emberek minden igyekezetk ellenre sem tudnak rr lenni. Jellemzõ tevkenysgk a zaklats, knzs, knyszerts, leigzs, beszennyezs, valamint az, hogy klnbzõ fggõsgeket hoznak ltre, s megtmadjk az emberi testet is.

Stn parancst azrt sem esik nehezkre teljesteni, mert amgy is rettenetes svrgs emszti õket az emberi test utn. A dmonok ugyanis test nlkli szellemi lnyek, ami alapvetõen megklnbzteti õket az angyaloktl, akiknek a Biblia szerint van valamilyen testk. Sajt testk hinya miatt a dmonok gy gytrõdnek, ahogyan pldul egy alkoholista szenved, ha sokig nem jut szeszes italhoz. Ezrt ellenllhatatlan vgydst reznek az emberi test irnt, amit szeretnnek megszerezni gonosz cljaik szmra, hogy azon keresztl vgre kilhessk romlott s perverz vgyaikat.

Ez a ksztets nha annyira erõs bennk, hogy ha nem tudnak belemenni egy ember testbe, akkor inkbb belemennek egy llatnak, pldul disznnak, kutynak vagy macsknak a testbe, mintsem hogy test nlkl maradjanak. Egy alkalommal egy egsz disznkonda fulladt bele a Genezreti-t vizbe, mivel az emberekbõl a disznkba tment dmonok annyira meggytrtk a szerencstlen llatokat, hogy azok knjukban belerohantak a tba: „Miutn [Jzus] trt a tls partra, a gadaraiak fldjre, kt dmonizlt kzeledett fel a srboltokbl; dhngõ õrltek voltak, gyhogy senki sem tudott kzlekedni azon az ton. s lm, ezt kiabltk: »Mi kznk hozzd, Isten Fia?! Azrt jttl ide, hogy a kijellt idõ elõtt megknozz minket?!« A tvolban egy nagy disznkonda turklt. A dmonok knyrgtek neki: »Ha kiûzl minket, kldj a disznkondba!« »Menjetek!« – mondta nekik Jzus. Azok pedig kimentek, bele a disznkba. Erre az egsz konda a meredekrõl a tengerbe rohant, s belefulladt a vzbe.” (Mt 8:28–32)


Jzus szerint a dmonok szraz helyeken
tartzkodnak
Ebbõl a trtnetbõl s ms bibliai beszmolkbl is az derl ki, hogy a dmonok az emberek vilghoz ktõdnek, s fldi helyeken tartzkodnak, szemben a hatalmi rend magasabb szintjein lvõ gonosz angyalokkal, akik Pl apostol szerint a magassgban vannak. Ha azonban valami miatt mgsem tartzkodhatnak emberekben vagy llatokban, akkor Jzus szerint leginkbb a vztelen, szraz terleteket kedvelik.

A gadarai dmonizltak trtnete azt is jl mutatja, hogy a gytrõ rzseket nem valamilyen szemlytelen erõ vagy betegsg idzte elõ, hanem szemlyisgjegyekkel rendelkezõ lthatatlan lnyek, akik felhasznltk az emberek fizikai adottsgait, hangjukat, gesztusaikat, hogy azokon keresztl kifejezzk sajt szndkaikat, rzseiket stb. A dmonok teht szemlyek, akiknek van akaratuk, rzelmk, intellektusuk, ntudatuk s beszdkszsgk is. Mg ha az rzelmi vilguk rendkvl sivr s egysk is, az akaratuk erõsebb az embereknl, s akibe sikerl belemennik, azt kpesek olyan dolgokra knyszerteni, amelyeket az illetõ nem szeretne megtenni.

Kpmutatk titkos lete

A Biblia szerint az utols idõkben klnsen megnõ a jelentõsge annak, hogy egy keresztny megtûri-e magban a dmonokat, vagy sem. Ennek a htterben elsõsorban az ll, hogy a korszakvltsoknak mindig van egy szellemi terhe, amit csak dmonmentes, s ennek kvetkeztben j szellemi llapotban lvõ, erklcss emberek kpesek elhordozni.

Amikor egy nagyobb dvtrtneti korszak ppen lezrulflben van, egy msik pedig kibontakozban, a lthatatlan szellemvilgban hatalmas mozgolds tmad, s trendezõdnek a trsvonalak a Stn birodalma s Isten orszga kztt. Az ilyen folyamatoknak mindig van egy szellemi terhe, amely olyan erõvel nehezedik a vilgra, hogy a j s a rossz sokkal marknsabban klnl el egymstl, mint a korszakvlts elõtti idõszakban.


A Gatsemn kert, ahol Jzus virrasztott
szenvedse elõtt
Jl pldzza ezt az a korszakvlts is, amely Jzus fldi szolglata idejn bontakozott ki, s amelynek akr szimbolikus cscspontjaknt is flfoghatjuk a Gat-Semn nevû helyen trtnt esemnyeket. A fldet elraszt dmonikus erõk olyan teherrel nehezedtek a Jzussal lvõ tantvnyokra, hogy a szellemi letben kezdõknek semmikppen sem nevezhetõ Pter, Jnos s Jakab minden erõfesztsk ellenre mly lomba zuhantak, mikzben Jzus odaszntan imdkozva mg jobb szellemi llapotba kerlt. Taln az sem vletlen, hogy mindez abban a Gat-Semn nevû parkban trtnt, amelynek a jelentse Olajtapos-kert.

Amikor ugyanis Kzel-Keleten az olajbogykat teher alatt kiprseltk, a sly hatsra elvlt egymstl az rtktelen hj, illetve az rtkes olaj. Ezzel termszetesen tvolrl sem akarjuk azt sugallni, hogy az emltett tantvnyok szellemi lete gy ltalban rtktelen lett volna, hanem csupn a korszakvlts termszett szeretnnk megvilgtani. Ez a szimblum ugyanis azt mutatja meg, hogy milyen hatssal volt a fldn lõ emberekre a szellemvilgban kibontakoz fordulat.

Azonban hasonlan jellemezhetnnk brmely korszakvltst, amely valaha is lezajlott a trtnelem sorn. Radsul egyre tbben gondoljk azt, hogy napjainkban ismt egy nagyobb korszak zrul le a trtnelemben. Pl apostol az egyik levelben azt lltja, hogy Jzus visszajvetelt egy ilyen sztvlsi folyamat fogja megelõzni. Ezt a sztvlsi folyamatot hagyomnyosan „szakadsnak” szoktk fordtani, de taln helyesebb lenne „elprtolsnak” mondani, ugyanis ez a sz jobban megvilgtja az eredeti grg kifejezsnek azt a tartalmt, hogy itt valjban egy szvetsg megtrsrõl van sz. Vagyis hogy Istennel a megtrs ltal egyszer mr szvetsget kttt emberek elprtolnak gretktõl: „Ne tntorttassatok el egyhamar a ti rtelmetektõl … mintha itt volna mr a Krisztusnak ama napja [vagyis a prftk ltal az r napjnak is nevezett idõszak, ami az r visszajvetelt s az azzal egytt jr slyos csapsokat foglalja magban] …mert nem jn az el addig, amg be nem kvetkezik elõbb a szakads.” (2Tessz 2:2–3)

Vagyis Pl apostol azt lltja, hogy az Antikrisztus trnyerst s az r visszajvetelt meg fogja elõzni egy olyan idõszak, amelyben szmos keresztny szellemi rtelemben mly lomba, egyfajta szellemi kmba fog esni, s ki fog sodrdni az igazi Egyhzbl. s radsul mindez gy fog megtrtnni, hogy az rintettek nem vesznek szre belõle semmit, hanem gy gondoljk, hogy minden a legnagyobb rendben van velk. Jzus tallan jellemzi letrzsket: „Gazdag vagyok s meggazdagodtam, s semmire nincs szksgem.” (Jel 3:17)

A dmonoktl val szabaduls klns jelentõsgt ebben az idõszakban az adja, hogy az elvilgiasodsban s az Istentõl val szrevtlen elidegenedsben jelentkezõ szakadst csak azok a keresztnyek tudjk kivdeni, akik megszabadulnak a dmonoktl, s ezltal az egsz hvõ letket rendkvl mly s szilrd alapokra helyezik.

Ebben az idõszakban nem fog tudni megmaradni az rban egy olyan keresztny, aki jr a gylekezetbe is, ugyanakkor szmos szellemi s erklcsi terleten kompromisszumot kt a vilggal. Lehet, hogy mondjuk harminc vvel ezelõtt ugyanezekkel a „kis” bûnkkel mg benn tudott volna maradni az Egyhzban, s tudott volna dvzlni, de a korszakvlts idõszakban ez nagyon kockzatos vllalkozs. A dmonok ugyanis tulajdonkppen kicspelik az Egyhzbl a kettõs letû keresztnyeket, amit az r egy bizonyos idõ utn mr meg is enged.

Errõl beszlt Jzus is, amikor a sajt visszajvetele elõtti idõszakot egy erõteljes sztvlsi folyamatknt jellemezte: „Ne pecsteld be e knyv prfcijnak szavait, mert nemsokra itt a kijellt idõ! Az igazsgtalan cselekedjen tovbbra is igazsgtalansgot, s a szennyes legyen mg szennyesebb, az igaz pedig cselekedjen tovbbra is igazsgot, s aki szent, szentelõdjn meg mg jobban! me, eljvk hamar, s nlam van a br, hogy kinek-kinek kiadjam aszerint, amilyen a munkja.” (Jel 22:10–12)

Jzus szerint a visszajvetele elõtti idõben egyes hvõk mg szentebbekk vlnak, s felkszlnek az elragadtatsra, msok pedig – akiknek volt egy nyilvnossg fel sznt letk s egy titkos, megalkuv letk is – egyre szennyesebb vlnak. Ez gy trtnhet meg, hogy Isten – miutn hosszan vrakozott rjuk, s szmtalanszor szlt a szvkhz, hogy trjenek meg, de õk nem trtek meg – egy idõ utn rjuk hagyja, hogy elmerljenek a rosszban, s felerõsdjn bennk a bûns termszet.

A gygyszer

De termszetesen Isten is tudja azt, hogy sokan nem azrt nem trnek meg, mert nem akarnak, hanem azrt, mert nem tudnak, ugyanis az akaratuk fltt dmonok gyakorolnak hatalmat. Ezek a dmonok akadlyozzk meg õket abban, hogy megszentelõdjenek, s Isten orszgnak a jelenlte kipljn az letkben. Sõt taln olyan is van, akinek a sok kudarctl mr teljesen elprolgott a hite arra nzve, hogy belõle lehet mg valaha „normlis keresztny”.

Pedig igenis van megolds, s nem kell tehetetlenl vgignzni, hogy valaki dmonok miatt elszakad Istentõl. s nem kell megtanulni egytt lni az irracionlis szenvedsekkel, fjdalmakkal s gytrsekkel. Jzus Krisztus ugyanis a dmonoktl is kpes megszabadtani bennnket, mert a feltmadsa ltal minden hatalmat megszerzett ahhoz, hogy a dmonokat kivesse az letnkbõl.

De mondhatn valaki, hogy Jzus messze van, a dmonok pedig tl kzel! Nos, erre a Biblinak az a vlasza, hogy Jzus neve ltal tud felszabadulni az letnkben az a hatalom, amely a szabadulsunkhoz szksges. Az a lnyeg, hogy igazn megrtsk Jzus nevnek a tartalmt. Jzus neve nem egy res sz csupn, amit, gymond, illendõ beleilleszteni az iminkba, hanem ez a nv valsgosan hordozza a menny minden erejt. Hasznlata sorn az gynkben Jzus szemlyesen jr el!

ppen ezrt nem szabad nmagunkra koncentrlni! A szabaduls nem elsõsorban a mi erõnk prbja, hanem Jzus erej, amely a neve ltal szabadul fel ott, ahol hisznek benne. Nem szabad abbl kiindulnunk, hogy mi hogyan rezzk magunkat, hanem minden esetben abbl kell kiindulnunk, hogy Jzus j llapotban van, v minden hatalom, s a neve hasznlatakor szemlyesen maga a Mester konfrontl a dmonokkal!

Pter az kes-kapunl nem foglalkozott azzal, hogy a negyven-tven fokos knikulban szakadt rla a vertk, s radsul nem is ima-sszejvetel utn volt, hanem mg elõtte. Ugyanis tudta, hogy a snta meggygytsa nem az õ erejnek a prbja. ppen ezrt nem a sajt llapotval volt elfoglalva, hanem Jzus nevt helyezte elõtrbe, mivel tisztban volt vele, hogy az nem egy res sz, hanem nagyon is tartalmas valsg („amim van, azt adom”).

Amikor Pl apostolt Jeruzslemben a rmai katonk megktztk, s mr ppen meg akartk korbcsolni, Pl nem a maga erejre tmaszkodva szta meg az ostorcsapsokat, hanem azzal, hogy bejelentette: õ rmai polgrjoggal rendelkezik. Erre a szra a rmai katonk tsre lendlt keze azonnal megllt a levegõben, s Pl apostol megknzsa elmaradt, mert a katonk tisztban voltak azzal, hogy e sz mgtt milyen hatalom ll.

Ugyangy van ez a dmonokkal is, amikor valaki hittel alkalmazza velk szemben Jzus nevt. Jzus neve ugyanis a keresztnyek mennyei polgrjogt hordozza, mindazzal az erõvel egytt, amit a menny kpvisel. Ez az erõ pedig sokkal nagyobb, mint Rm volt a maga idejben. Ezrt nagyon fontos tudatostanunk, hogy Jzus Krisztusnak adatott minden hatalom a mennyen s a fldn, s ennek a hatalomnak a dmonok knytelenek engedni.

A problmkat sokszor az okozza, hogy a keresztnyek papagj mdjra hasznljk Jzus nevt, s nincs ltsuk arrl, hogy Jzus az õ neve hittel trtnõ kimondsa esetn szemlyesen intzkedik gykben. Amikor pedig ezt valaki szem elõl tveszti, azonnal elkezd nmagra figyelni, s gy rzi, hogy a szabadulsa a sajt erejnek a prbja.


Szabadt szolglat
Jzus Krisztus a Szent Szellem ltal ma is meg akar szabadtani bennnket a dmonoktl. Ennek elsõ lpse az õszinte bûnbnat, majd a gonosz szellemeket meg kell tagadni, s vgl killegzs, kifjs ltal ki kell vetni magunkbl. Ennek hatkonysgt tudja nvelni, ha van egy szabadulsi szolglatot vezetõ szemly, aki Jzus nevben felszltja a dmonokat a tvozsra.

A szabaduls sorn elõfordulhat, hogy egyes dmonok tvozst heves klsõ reakcik ksrik. Pldul az rzelmi terletet megktzõ dmonok sokszor srs ksretben mennek ki. Gyakran elõfordul kiabls, sikoltozs, ordtozs, rngatzs, khgs, hnys, kpkds, vagy akr stozs is. Lnyeges dolog azonban, hogy ilyenkor az ember a vrhat vgeredmnyre tekintsen, s ne azzal trõdjn, hogy a dolog esetleg nem tl eszttikus. Szoktk mondani, hogy a szls sem ppen eszttikus, de amikor megszletik a baba, az j let rme elhomlyostja a megalz gytrelmeket.

 

 

 

Kiben van dmon?

A kt gadarai dmonizlt trtnetbõl azonban slyos hiba lenne azt a kvetkeztetst levonni, hogy dmonok csak antiszocilis, dhngõ õrltekben lehetnek. Az igazsg az, hogy az esetek tbbsgben Jzus s a tantvnyai olyan emberekbõl ûztek ki dmonokat, akik klsõ megjelensket tekintve normlis, a kzssgi letre alkalmas s a trsadalom rszrõl is megbecslt emberek voltak.

Az elsõ dmont pldul Jzus egy olyan zsinaggai istentiszteleten ûzte ki egy emberbõl, ahol egybknt szigor elõrsokkal szablyoztk, hogy csak olyan emberek vehetnek rszt rajta, akik a tisztlkods s a j zls elemi kvetelmnyeinek eleget tettek. Ezrt a dmonok fõ ismertetõjegye nem felttlenl a dhngs vagy az õrjngs, br ezek is minden bizonnyal dmonikus cselekedetek, hanem inkbb az, hogy egy bizonyos terleten olyan elnyomst tapasztal az ember, amit minden elhatrozsa s erõfesztse ellenre sem tud sajt magtl lekzdeni.

A dmonok ltalban az emberek bûnei ltal szerzik meg a jogot arra, hogy leigzzk õket. A Tzparancsolat elsõ kt parancsolatval, teht az idegen istenek imdsval s a blvnyimdssal kapcsolatos bûnk esetben mg az õsk ltal elkvetett bûnk is jogalapot biztostanak a dmonok szmra, hogy az utdok letbe behatoljanak. A bûnn keresztl az emberbe bejut dmonok azutn egy bizonyos terleten megktzik az embert, aki a fogsgba kerlt terleten nem tudja tvenni Isten kegyelmt. Vagy ha esetleg meg is tudja azt ragadni egy rvid, tmeneti idõre, hossz tvon egszen biztosan nem tudja megtartani.

Ezrt a dmonizlt ember mg a legjobb esetben is – vagyis ha nem hagyja el magt, hanem minden emberi mdon kzd a dmonizltsga ellen – csupn folyamatos bukdcsolsra kpes, s az tmeneti enyhlsek utn jra meg jra visszaesik a problmjba. Ha pedig a dmonikus eredetû gytrs erklcsi terleten jelentkezik, akkor radsul mg a lelkiismerete is llandan furdalja az illetõt, s egyre jobban megundorodik sajt magtl is, mert akarata ellenre jra s jra elkveti ugyanazt a bûnt, amit egybknt erklcsileg eltl.

Erõs fizikummal s pszichikummal rendelkezõ emberek bizonyos mrtkig vissza tudjk szortani s el tudjk fojtani az letk egy bizonyos terletre nehezedõ dmonikus nyomst sajt erejknl fogva is, ez azonban ltalban csupn korltozott mrtkû s tmeneti jellegû. Tbbnyire addig tart, amg egy ember ereje teljben van, s j fizikai, illetve pszichikai llapotnak rvend. Amikor viszont megregszik, a krnyezete azt veszi szre, hogy mondjuk egyre hzsrtosabb vlik, llandan zsrtlõdik, s elkezdenek benne megnyilvnulni olyan dmonok, akik mr valjban fiatal korban belementek, csak akkor mg volt hozz pszichikai ereje, hogy uralkodjon a dmonikus indulatain.

Amikor teht valaki attl szenved, hogy szeretn megvltoztatni a gondolkodsmdjt, letmdjt, de az akarata fltt egy irrelis erõ gyakorol hatalmat, amely arra knyszerti, hogy olyan dolgot tegyen, amit nem szeretne, akkor valsznûleg dmonoktl val szabadulsra van szksge. Az ilyenfajta knyszertsek mgtt ugyanis szinte mindig a Stnnak ezek az alacsony rang szolgi llnak. õk azok, akik minden erejkkel megprbljk knyszerplyra helyezni az emberek lett. s a bûnre csbtson keresztl sajnos nagyon sokszor meg is tudjk szerezni az ehhez szksges jogot. Behatolnak az emberek letbe, megakadlyozzk, hogy azz vljanak, akik szabad llapotukban lehettek volna, a bennk szunnyad kpessgeket elnyomjk, s elidegentik õket sajt sorsuktl.

Nagyon sok keresztny is pontosan azrt knldik, gytrõdik, s azrt nem tallja a helyt a megtrse utn sem, mert mg nem szabadult meg a dmonoktl. Nem Isten feledkezett meg rla, hanem dmonok akadlyozzk, hogy Isten orszgnak a jelenlte kipljn benne, s ezltal lvezhesse az j let minõsgt s Isten elltst. Ezrt aki megengedi, hogy gonosz szellemek tartzkodjanak benne, az soha nem lesz szzszzalkos keresztny.

Kpmutatk titkos lete

A Biblia szerint az utols idõkben klnsen megnõ a jelentõsge annak, hogy egy keresztny megtûri-e magban a dmonokat, vagy sem. Ennek a htterben elsõsorban az ll, hogy a korszakvltsoknak mindig van egy szellemi terhe, amit csak dmonmentes, s ennek kvetkeztben j szellemi llapotban lvõ, erklcss emberek kpesek elhordozni.

Amikor egy nagyobb dvtrtneti korszak ppen lezrulflben van, egy msik pedig kibontakozban, a lthatatlan szellemvilgban hatalmas mozgolds tmad, s trendezõdnek a trsvonalak a Stn birodalma s Isten orszga kztt. Az ilyen folyamatoknak mindig van egy szellemi terhe, amely olyan erõvel nehezedik a vilgra, hogy a j s a rossz sokkal marknsabban klnl el egymstl, mint a korszakvlts elõtti idõszakban.


A Gatsemn kert, ahol Jzus virrasztott
szenvedse elõtt
Jl pldzza ezt az a korszakvlts is, amely Jzus fldi szolglata idejn bontakozott ki, s amelynek akr szimbolikus cscspontjaknt is flfoghatjuk a Gat-Semn nevû helyen trtnt esemnyeket. A fldet elraszt dmonikus erõk olyan teherrel nehezedtek a Jzussal lvõ tantvnyokra, hogy a szellemi letben kezdõknek semmikppen sem nevezhetõ Pter, Jnos s Jakab minden erõfesztsk ellenre mly lomba zuhantak, mikzben Jzus odaszntan imdkozva mg jobb szellemi llapotba kerlt. Taln az sem vletlen, hogy mindez abban a Gat-Semn nevû parkban trtnt, amelynek a jelentse Olajtapos-kert.

Amikor ugyanis Kzel-Keleten az olajbogykat teher alatt kiprseltk, a sly hatsra elvlt egymstl az rtktelen hj, illetve az rtkes olaj. Ezzel termszetesen tvolrl sem akarjuk azt sugallni, hogy az emltett tantvnyok szellemi lete gy ltalban rtktelen lett volna, hanem csupn a korszakvlts termszett szeretnnk megvilgtani. Ez a szimblum ugyanis azt mutatja meg, hogy milyen hatssal volt a fldn lõ emberekre a szellemvilgban kibontakoz fordulat.

Azonban hasonlan jellemezhetnnk brmely korszakvltst, amely valaha is lezajlott a trtnelem sorn. Radsul egyre tbben gondoljk azt, hogy napjainkban ismt egy nagyobb korszak zrul le a trtnelemben. Pl apostol az egyik levelben azt lltja, hogy Jzus visszajvetelt egy ilyen sztvlsi folyamat fogja megelõzni. Ezt a sztvlsi folyamatot hagyomnyosan „szakadsnak” szoktk fordtani, de taln helyesebb lenne „elprtolsnak” mondani, ugyanis ez a sz jobban megvilgtja az eredeti grg kifejezsnek azt a tartalmt, hogy itt valjban egy szvetsg megtrsrõl van sz. Vagyis hogy Istennel a megtrs ltal egyszer mr szvetsget kttt emberek elprtolnak gretktõl: „Ne tntorttassatok el egyhamar a ti rtelmetektõl … mintha itt volna mr a Krisztusnak ama napja [vagyis a prftk ltal az r napjnak is nevezett idõszak, ami az r visszajvetelt s az azzal egytt jr slyos csapsokat foglalja magban] …mert nem jn az el addig, amg be nem kvetkezik elõbb a szakads.” (2Tessz 2:2–3)

Vagyis Pl apostol azt lltja, hogy az Antikrisztus trnyerst s az r visszajvetelt meg fogja elõzni egy olyan idõszak, amelyben szmos keresztny szellemi rtelemben mly lomba, egyfajta szellemi kmba fog esni, s ki fog sodrdni az igazi Egyhzbl. s radsul mindez gy fog megtrtnni, hogy az rintettek nem vesznek szre belõle semmit, hanem gy gondoljk, hogy minden a legnagyobb rendben van velk. Jzus tallan jellemzi letrzsket: „Gazdag vagyok s meggazdagodtam, s semmire nincs szksgem.” (Jel 3:17)

A dmonoktl val szabaduls klns jelentõsgt ebben az idõszakban az adja, hogy az elvilgiasodsban s az Istentõl val szrevtlen elidegenedsben jelentkezõ szakadst csak azok a keresztnyek tudjk kivdeni, akik megszabadulnak a dmonoktl, s ezltal az egsz hvõ letket rendkvl mly s szilrd alapokra helyezik.

Ebben az idõszakban nem fog tudni megmaradni az rban egy olyan keresztny, aki jr a gylekezetbe is, ugyanakkor szmos szellemi s erklcsi terleten kompromisszumot kt a vilggal. Lehet, hogy mondjuk harminc vvel ezelõtt ugyanezekkel a „kis” bûnkkel mg benn tudott volna maradni az Egyhzban, s tudott volna dvzlni, de a korszakvlts idõszakban ez nagyon kockzatos vllalkozs. A dmonok ugyanis tulajdonkppen kicspelik az Egyhzbl a kettõs letû keresztnyeket, amit az r egy bizonyos idõ utn mr meg is enged.

Errõl beszlt Jzus is, amikor a sajt visszajvetele elõtti idõszakot egy erõteljes sztvlsi folyamatknt jellemezte: „Ne pecsteld be e knyv prfcijnak szavait, mert nemsokra itt a kijellt idõ! Az igazsgtalan cselekedjen tovbbra is igazsgtalansgot, s a szennyes legyen mg szennyesebb, az igaz pedig cselekedjen tovbbra is igazsgot, s aki szent, szentelõdjn meg mg jobban! me, eljvk hamar, s nlam van a br, hogy kinek-kinek kiadjam aszerint, amilyen a munkja.” (Jel 22:10–12)

Jzus szerint a visszajvetele elõtti idõben egyes hvõk mg szentebbekk vlnak, s felkszlnek az elragadtatsra, msok pedig – akiknek volt egy nyilvnossg fel sznt letk s egy titkos, megalkuv letk is – egyre szennyesebb vlnak. Ez gy trtnhet meg, hogy Isten – miutn hosszan vrakozott rjuk, s szmtalanszor szlt a szvkhz, hogy trjenek meg, de õk nem trtek meg – egy idõ utn rjuk hagyja, hogy elmerljenek a rosszban, s felerõsdjn bennk a bûns termszet.

A gygyszer

De termszetesen Isten is tudja azt, hogy sokan nem azrt nem trnek meg, mert nem akarnak, hanem azrt, mert nem tudnak, ugyanis az akaratuk fltt dmonok gyakorolnak hatalmat. Ezek a dmonok akadlyozzk meg õket abban, hogy megszentelõdjenek, s Isten orszgnak a jelenlte kipljn az letkben. Sõt taln olyan is van, akinek a sok kudarctl mr teljesen elprolgott a hite arra nzve, hogy belõle lehet mg valaha „normlis keresztny”.

Pedig igenis van megolds, s nem kell tehetetlenl vgignzni, hogy valaki dmonok miatt elszakad Istentõl. s nem kell megtanulni egytt lni az irracionlis szenvedsekkel, fjdalmakkal s gytrsekkel. Jzus Krisztus ugyanis a dmonoktl is kpes megszabadtani bennnket, mert a feltmadsa ltal minden hatalmat megszerzett ahhoz, hogy a dmonokat kivesse az letnkbõl.

De mondhatn valaki, hogy Jzus messze van, a dmonok pedig tl kzel! Nos, erre a Biblinak az a vlasza, hogy Jzus neve ltal tud felszabadulni az letnkben az a hatalom, amely a szabadulsunkhoz szksges. Az a lnyeg, hogy igazn megrtsk Jzus nevnek a tartalmt. Jzus neve nem egy res sz csupn, amit, gymond, illendõ beleilleszteni az iminkba, hanem ez a nv valsgosan hordozza a menny minden erejt. Hasznlata sorn az gynkben Jzus szemlyesen jr el!

ppen ezrt nem szabad nmagunkra koncentrlni! A szabaduls nem elsõsorban a mi erõnk prbja, hanem Jzus erej, amely a neve ltal szabadul fel ott, ahol hisznek benne. Nem szabad abbl kiindulnunk, hogy mi hogyan rezzk magunkat, hanem minden esetben abbl kell kiindulnunk, hogy Jzus j llapotban van, v minden hatalom, s a neve hasznlatakor szemlyesen maga a Mester konfrontl a dmonokkal!

Pter az kes-kapunl nem foglalkozott azzal, hogy a negyven-tven fokos knikulban szakadt rla a vertk, s radsul nem is ima-sszejvetel utn volt, hanem mg elõtte. Ugyanis tudta, hogy a snta meggygytsa nem az õ erejnek a prbja. ppen ezrt nem a sajt llapotval volt elfoglalva, hanem Jzus nevt helyezte elõtrbe, mivel tisztban volt vele, hogy az nem egy res sz, hanem nagyon is tartalmas valsg („amim van, azt adom”).

Amikor Pl apostolt Jeruzslemben a rmai katonk megktztk, s mr ppen meg akartk korbcsolni, Pl nem a maga erejre tmaszkodva szta meg az ostorcsapsokat, hanem azzal, hogy bejelentette: õ rmai polgrjoggal rendelkezik. Erre a szra a rmai katonk tsre lendlt keze azonnal megllt a levegõben, s Pl apostol megknzsa elmaradt, mert a katonk tisztban voltak azzal, hogy e sz mgtt milyen hatalom ll.

Ugyangy van ez a dmonokkal is, amikor valaki hittel alkalmazza velk szemben Jzus nevt. Jzus neve ugyanis a keresztnyek mennyei polgrjogt hordozza, mindazzal az erõvel egytt, amit a menny kpvisel. Ez az erõ pedig sokkal nagyobb, mint Rm volt a maga idejben. Ezrt nagyon fontos tudatostanunk, hogy Jzus Krisztusnak adatott minden hatalom a mennyen s a fldn, s ennek a hatalomnak a dmonok knytelenek engedni.

A problmkat sokszor az okozza, hogy a keresztnyek papagj mdjra hasznljk Jzus nevt, s nincs ltsuk arrl, hogy Jzus az õ neve hittel trtnõ kimondsa esetn szemlyesen intzkedik gykben. Amikor pedig ezt valaki szem elõl tveszti, azonnal elkezd nmagra figyelni, s gy rzi, hogy a szabadulsa a sajt erejnek a prbja.


Szabadt szolglat
Jzus Krisztus a Szent Szellem ltal ma is meg akar szabadtani bennnket a dmonoktl. Ennek elsõ lpse az õszinte bûnbnat, majd a gonosz szellemeket meg kell tagadni, s vgl killegzs, kifjs ltal ki kell vetni magunkbl. Ennek hatkonysgt tudja nvelni, ha van egy szabadulsi szolglatot vezetõ szemly, aki Jzus nevben felszltja a dmonokat a tvozsra.

A szabaduls sorn elõfordulhat, hogy egyes dmonok tvozst heves klsõ reakcik ksrik. Pldul az rzelmi terletet megktzõ dmonok sokszor srs ksretben mennek ki. Gyakran elõfordul kiabls, sikoltozs, ordtozs, rngatzs, khgs, hnys, kpkds, vagy akr stozs is. Lnyeges dolog azonban, hogy ilyenkor az ember a vrhat vgeredmnyre tekintsen, s ne azzal trõdjn, hogy a dolog esetleg nem tl eszttikus. Szoktk mondani, hogy a szls sem ppen eszttikus, de amikor megszletik a baba, az j let rme elhomlyostja a megalz gytrelmeket.

 
Time
 
Naptr
2023. prilis
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Szavazs
Lesz mg valaha nagycsapat Kispesten?

persze!BL gyztesek lesznk!
Igen,BAJNOKOK LESZNK!
a kvetkez 10 vben nem
3 ven bell nem
mr jvre!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Szar fradi
 
A.C.A.B.
 
:D
 
=))
 
Fuck juve
 
lapoz
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!